Alla inlägg under februari 2012

Av Marie - 29 februari 2012 13:38

Nu börjar jag bli riktigt less på snön, jag vill kunna gå ut i skogen och lägga spår och träna rapport. Jag vill ha gräsmattor att träna lydnad på och härlig sol som värmer.

Här kommer ett gäng bilder på Chaos och Liskan från en härlig träningsdag för ett par år sedan :)


                       

Av Marie - 12 februari 2012 19:36

                             

 
Av Marie - 8 februari 2012 21:14

Idag har helt klart varit en bra hunddag, vi började med att busa i skogen på morgonpromenaden. Sen åkte vi ut till Carina och var valpvakt i två timmar till sju galna söta valpar :) + deras mamma Gioia, korvarna Elektra och Geisha och lilla söta Beyonce. Hero var inte helt säker på hur han skulle reagera på valparna när dom stack ut huvuderna till honom genom grinden. Men när han fick hälsa på Kiitos sen så var hon rätt spännande.


På kvällen så blev det lite träning, först lydnadsettan utan hoppet. Jag hade inte ens tagit fram någon belöning men han var så taggad så det gjorde inget, när han sen fick bollen när vi var klar så rusade han runt i full fart. Är riktigt nöjd med helheten, sen finns det ju alltid detaljer att peta på i varje moment.

Sen blev det några olika apporteringsövningar, jag kan ju ingenting om det men vi provar på allt möjligt. Idag kunde han springa rakt ut mellan två dummiesar för att sen stanna i mitten och bli dirigerad åt antingen höger eller vänster :)


Här kommer lite bilder på dom små söta monstren :)

                 

 

Hero och Kiitos


 

Av Marie - 7 februari 2012 10:55

               

Ovido - Quiz & Flashcards