Alla inlägg under mars 2011

Av Marie - 31 mars 2011 14:49

     

Duktiga mamman hade full fart med dummien idag :D

 
Av Marie - 29 mars 2011 18:11

Idag borde jag ha suttit med en massa skolarbete, jag har börjat med det men inte fått svar från kursansvarig samt att jag varit riktigt trött.. men får helt enkelt sitta hela dagen imorgon och ta igen det.

Istället så åkte jag iväg och tränade vovvarna med Sara. Började lite med Eliska men hon är så seg nu så varken hon eller jag har nå roligt om vi tränar mer än några minuter. Hoppas verkligen att det beror på att hon är tjock och att det inte är nått annat som gjort att hon mår så här för hon är verkligen inte sig själv, lill gumman :) men hon är fortfarande pigg på bus med Hero, åtminstone en stund :)

Men hon gjorde nått fint rutskick och en jättefin inkallning med ställande och läggande :) sättande under gång är också fin fortfarande :)


Sen plockade jag ut monster Hero ur bilen och förväntade mig att vi skulle få bråka lite innan vi kunde börjar träna för han var så taggad.

Men lillkillen chockerade matte genom att gå en grym linförighet med världens kontakt och en hyffsad position utan att bry sig om att Gioia tränade bredvid.. :)

Sen körde vi lägganden, ställanden, inkallningar, fjärr och rutan och han kunde springa och hämta tennisbollar och vara lös utan att springa till Sara och Bonnie som tränade.. han tog inga sergervarv med tennisbollen, han spanade lite på Bonnie ibland men valde alltid att stanna kvar med matte.

Idag kände jag verkligen att vi jobbade tillsammans och han gjorde momenten riktigt snyggt också :D 

Sen avslutade vi med en platsliggning med Hero, Gioia och Eliska.. och den gick jättebra :)

Hade trötta och nöjda hundar när jag kom hem :)

Sen när vi hämtade mamma från jobbet så fick dom busa lite där, och vi körde några budföringar med dom också. Eliska vet direkt vad det är som gäller och gör det riktigt snyggt :) 

Och Hero fick långa budföringar där jag var dold vid ett skick också och han sprang riktigt fint. Så idag är jag väldigt nöjd med båda hundarna :)


När det gäller Eliska så har jag köpt bantningsfoder idag och ska försöka se till att hon får vara ute och springa och busa varje dag, tycker inte om att se gullgumman så här..          

Av Marie - 26 mars 2011 20:08


Idag var Hero, jag och min mamma upp på torpet i Ö-vik och tittade på lydnadstävlingarna som var där.. Vi hejjade på Sara med syster Gioia i lydnadsklass 2, Linn och Nike och Patrik och Gnistra i lydnadsklass 1..

Gnistra och Gioia fick varsitt första pris, grattis igen!

Nike hade super roligt på planen och var så rolig att se :)


Sen blev det så att Eliska råka följa med oss hem :P hon ska få vara här ett tag medan jag är hemma i Ö-vik.. Mysigt :)

Vi åkte till mammas jobb och släppte loss monstren där och dom lekte precis som vanligt. Märks inte att dom inte träffats på flera månader.

Tränade lite fotgående också, det finns det film på.. gick väl inte super men vi hade roligt :P

När vi kom hem så vet jag inte hur glad Eliska var över att vara här för då åkte hon på kloklippning och borstning :P men efter det så är hon nöjd och båda vovvarna har legat och slappat hela kvällen :)








Av Marie - 23 mars 2011 21:00

15e bilden: En bild på barndomsvänner.

En bild på mig och Carro när vi är på väg från någon buggtävling..  


Av Marie - 22 mars 2011 22:19

13e bilden: En bild från ett ställe du älskar.


På träningsplanen med en taggad hund, finns inte mycket som slår det <3

Eliska och jag 2009


14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.


Några av brudarna från gymnasiet :)

    

Av Marie - 20 mars 2011 10:49

12e bilden: En bild på din vardag.


Den här lilla skrutten är ju med i större delen av min vardag och jag hittade ingen annan bild på datorn som skulle kunna representera min vardag.. 

  

Av Marie - 19 mars 2011 18:22

Idag har vi varit ute i solen mellan klockan tolv och halv fyra, vi har tränat hund, fikat, babblat och haft det allmänt trevligt :)

Det var 6 stycken briarder och Hero :P han är mobbad som vanligt.. 

2 av sötnosarna, Castor överst och Gnistra längst ner..


Det blev helt perfekt passivitetsträning för Hero då han fick sitta uppbunden och titta på när andra tränade och sånt.. och han var ovanligt duktig för att vara han, det var inte så hemskt mycket pip och långa stunder var han helt tyst.

       


Sen när vi väl tränade så gick det väl så där.. Platsen var grym och han låg lungt och stilla trots skällande hundar och lekande barn..

Själva lydnadsdelen gick inte så bra, försökte träna honom utan att ha bollen med men då segade han ner sig nå så grymt och la sig inte på läggandet och en massa annat strunt.. 

Men vi fick många bra tips från Katti som vi ska försöka med nästa gång. Sen är jag väldigt glad över att han brydde sig så lite om de andra hundarna som var ute, i vanliga fall brukar han hinna hälsa på alla.. han tänkte sticka från mig en gång (detta är ju vårat stora problem när det blir störning) men då hann jag hugga tag i hans over size ryggskinn och stoppa honom, sen fick han sig en liten påminnelse om vem av oss som bestämmer och då gick det bra igen.. 

Sen fick han sitta och titta på lite igen när resten tränade och även när briarderna utställningstränade, han tyckte att det var lite jobbigt att matte hade Gnistra men det gick ändå bra tillslut.. Jag måste ju öva på att ställa briard då jag blivit inhyrd att ställa när de ska vara med i avelsklass.. 

Sen tog jag fram honom igen och köra lite vändningar på stället och lite lägganden och då var han väldigt mycket mer på G så vi fick avsluta med en bra känsla.

Men jag är ändå väldigt nöjd med dagen då han klarade störningen chockerande bra :)

Men nu är vi väldigt trötta alla fyra i lägenheten och hundarna kommer nog sova hela kvällen :)


Här är åtminstone filmen från träningen, så får ni se hur vi ser ut när vi har mindra bra dagar:

Av Marie - 18 mars 2011 10:45

10e bilden: En bild på din favoritplats.

Någonstans vid havet där man bara kan njuta :)

Ovido - Quiz & Flashcards