Alla inlägg under maj 2011

Av Marie - 23 maj 2011 16:53

Heros debut på officiell utställning och debut i unghundsklass hade inte kunnat gå bättre :D, det var en SKK utställning i Piteå med mycket hundar och folk och vi hann vara där rätt många timmar innan vi skulle in i ringen. Men trots värme och allt annat så uppförde han sig väldigt bra i ringen, stod fint och sprang i överlag riktigt bra :) Det var 6 stycken tollare anmälada, 2 junior tikar, 2 öppenklass tikar (syster Gioia och fina Nova) och 2 hanar, Hero och en jaktklass hane. Så Hero var ju först in i ringen, hade innan kännt att jag skulle vara otroligt nöjd om vi fick excellent och om Hero uppförde sig bra i ringen, men när jag fick veta att vi både fick excellent och CK så blev jag helt sjukt glad :) nu var min dag gjord, sen när jakthanen kom in och för dagen fick ett very good så stod jag och hoppade upp och ner, vem hade trott att min lilla skrutt skulle ta certet :D
Sen var det tikarna och söta Nova hade tyvärr för lite päls idag så hon fick very good och snygga syster Gioia fick excellent men tyvärr inget CK, men hon fick bäst av tikarna :) för det var ingen där som fick CK så då blev ju min skrutt BIR också :D helt otroligt!

        Hero stog så snällt och våldtog inte domaren när han kände igenom honom.. ;)



     

 Vi var kvar till gruppfinalerna men där blev vi oplacerade. Sen var det en väldigt trött tollare och matte som åkte hemåt igen :)


Här är hans kritik:

Utmärkt typ och storlek. Goda proportioner. Mkt tilltalande huvud. Korrekt bett. Korrekta ögon och öron. Bra hals. Stram rygg. Välansatt svans. Bra kropp för åldern. Välvinklad. Lite mjuka mellanhänder. Rör sig lätt och med gott steg. Lite trång bak. Vacker päls och färg. Temprament och testiklar ok. 


Lite fler bilder från dagen:


Nova

 


Gioia

 


 Nova





  Gioia






Dreamie

 


Bonnie

 


Bonnie





  Snygg-Nike som tog CK och blev BIR 

Ovido - Quiz & Flashcards